.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با گذشت بیش از 5سال از عمر سومین دوره شوراها ؛
رئیس شورای شهر از وجود خیابان خبرنگار در شهر اطلاع ندارد !
خبرنگاران نیاز به نام گذاری مکان عمومی بنام آنان ندارند، بلکه نیازمند احترام شورای اسلامی شهر به آنان و رفع برخی از دغدغه ها هستند.
رئیس شورای شهر از وجود خیابان خبرنگار در شهر اطلاع ندارد !

چندین سالی هست با شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی که‌زاده بروجرد استان دلاور خیز لرستان بود و توسط نیروهای طالبان در افغانستان، شربت شهادت نوشید، ۱۷مرداد ماه به عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده و هر ساله در این روز از خبرنگاران فعال تجلیل می‌شود.
 
در گیلان هم تعدادی از مسئولان دستگاههای اجرایی و نهاد‌ها با گفتن تبریک به تمام خبرنگاران و برخی دیگر نیز با صدور تقدیر نامه‌هایی بدون شماره و تاریخ و آن هم به عنوان مدیر مسئول و سرپرست نشریه و یا خبرگزاری، این روز را گرامی می‌دارند یا مانند حراست فیزیکی استانداری گیلان هفته گذشته خبرنگار دعوت شده به جلسه شورای اداری استان را راه نمی‌دهد و با بی‌احترامی بیرون می‌کنند.

گذشته از مراسم تجلیل از ۵۰۰خبرنگار گیلانی که در آن برخی از افراد توزیع کننده و تایپیست به عنوان خبرنگار تجلیل شدند، اظهارات برخی از مسئولان استان جالب است.

رئیس شورای اسلامی رشت در چهارصد و شصت و هفتیم جلسه علنی پارلمان شهری رشت که همزمان با روز خبرنگار برگزار شد، درباره روز خبرنگار و هدیه این نهاد به اصحاب قلم اظهاراتی داشته است که قابل تامل است.

محمود مباحی در این جلسه که در سایت رسمی شورای اسلامی رشت نیز درج شده با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار صارمی، گفت: ۱۷ مرداد ماه یادآور شهادت یکی از تلاشگران عرصه خبر، شهید صارمی که در سال ۱۳۷۷ به دست طالبان در مزار شریف به شهادت رسید.

وی ضمن تبریک این روز به تمامی خبرنگاران و مدیران سایت‌های خبری افزود: شهادت این خبرنگار متعهد دلیل محکمی است بر اهمیت، حساسیت و سختی کار فعالان عرصه خبر که صادقانه می‌نویسند و صادقانه عمل می‌کنند.

این مسئول، تاکید کرد: شورای شهر به پاس خدمات شایسته این قشر از جامعه - که بارِ دیگر اقشار جامعه را نیز بر دوش می‌کشند و آگاهی و دانش افراد جامعه را بالا می‌برند- مکانی عمومی یا بلواری را به نام این عزیزان نامگذاری نماید.

مباحی از شهردار خواست تا با بررسی این مهم یکی از مکان‌های عمومی نظیر بوستانی در حال احداث و یا بلوار یا خیابانی که به تازگی بازگشایی شده به نام خبرنگار نامگذاری نمایند.

وی در پایان ابراز داشت: «این نامگذاری کوچک‌ترین تقدیر اعضای شورا از این قشر فهیم و زحمت کش است و شهردار تلاش نماید یادمانی برای سده‌ها تلاش فعالان مطبوعاتی ساخته و در مکانی مناسب نصب نماید».

اما، سخنان رئیس شورای اسلامی رشت در حالی از زبان وی بیان شده که سالهاست خیابانی به نام «خبرنگار»، در خیابان پاسداران جنوبی، حد فاصل میدان نیروی دریایی (هفت آذر) و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و روبروی بازداشتگاه موقت این شهر نصب شده و دردی هم از مشکلات این قشر دوا نکرده است.

به نظر می‌رسد وقتی مسئولی با گذشت سال‌ها از فعالیت کاری خود در شورا نمی‌داند که آیا فلان خیابان و میدان در حوزه فعالیت وجود دارد یا نه چطور می‌خواهد به بند ۲ ماده ۷۱ قانون تشکیل شورا‌ها که تاکید دارد: «بررسی وشناخت کمبود‌ها، نیاز‌ها و نارسائیهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط» از وظایف شورا‌ها محسوب شده، عمل کند.

گذشته از این‌ها خبرنگاران گیلانی نیاز به نام گذاری مکان عمومی به نام آنان ندارند بلکه نیازمند احترام شورای اسلامی شهر به آنان و رفع برخی از دغدغه‌های آنان است.

در پایان لازم است شورای اسلامی شهر رشت با توجه به عمر باقی مانده کمتر ازیکسال از دوره سوم شورا‌ها نسبت به احترام گذاشتن و حل مشکلات یاد شده خبرنگاران گام بردارند و هم چنین نام یکی از خیابانهای این شهر را به نام شهدای خبرنگار گیلانیٍ، ثابت قدم، اسحاقی و اخوان که سال‌ها از شهادت مظلومانه آنان گذشته، مزین نمایند و نامی نیک از خود بر جای بگذارنند.

خلیل اخوان اصغری/ایلنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 مرداد 1391

در خبری که به مناسبت 17مرداد ماه امسال در سایت شورای شهر رشت درج شده تعدادی از اعضای هیئت رئیسه این نهاد که تصدی آنان در این شورا بر گرفته از آرای مردمی است و باید در قبال قسمی که به قرآن کریم خورده اند ، پاس حقوق همه مردم باشند،در تبعیضی آشکار از تعدادی از خبرگزاریها بازدید کردند و حتی خبر بازدید از روز نامه ها در این سایت منتشر نشده است.

از سویی دیگر وقتی خبرنگاران گیلانی به شورای شهر رشت مراجعه می کنند در اکثر اوقات با عدم اجازه ورود به صحن علنی شورا مواجه می شوند و مجبور هستند این مکان را ترک کنند که اغلب از خبرگزاریها و روزنامه ها هستند و یا عده ای قلیلی از پرسنل به آنان بی اعتنایی می نمایند.

این معضل ناشی گرفته از کمبود جا و در نظر نگرفتن جای مناسب برای نشستن و کتابت اظهارات اعضای شورای اسلامی شهر و یا مدعوین سخنران جهت سخنرانی در هنگام برگزاری جلسات هست ، این درحالیبست که تعدادی قلیلی که از سرپرستی نشریات سراسری و هفته نامه ها بر روی این صندلیها جا خوش می کنند نه با واکمن صدایی ضبط میکنند و نه می نویسند وباید این مشکل هرچه سریعتر حل گردد.

هم چنین سهمیه بندی سوخت و آغاز به کار کردن جایگاههای سی ان جی در کشور متقارن با فعالیت سومین دوره شوراها شده ، ولیکن متاسفانه به رغم بارها درخواست تعدادی از خبرنگاران از اعضای شورای شهر وشهرداران در طول این مدت برای صدور کارت استفاده خارج از نوبت از این جایگاهها راه به جایی نبرده و اصحاب قلم مجبور ساعاتی را درصف معطل ،ولی به نظر می رسد خودروهایی نظیر تاکسی ،آژانس و شهرداری از این قاعده مستثنی هستند.

شاخص ترین درخواست خبرنگاران که درباره حل این مشکل مطرح شد در جلسه ای که با حضور سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست وقت شهرداری رشت در اواخر اسفند ماه گذشته بوده که علیرضا حسنی به عنوان رئیس روابط عمومی این نهاد خدمت رسان عمومی بوده که از این مسوول قول گرفت انجام بشود ولی متاسفانه به سرانجام نرسید.

یکی دیگر از مشکلات خبرنگاران عدم معافیت از پرداخت هزینه پارکبان در رشت هست که این موضوع بارها از اعضای شورای شهر و حتی در زمان سرپرست وقت شهرداری در اسفند ماه سال گذشته مطرح شد ولی تاکنون به سرانجام نرسیده و این موضوع سبب شده خبرنگاران که حق ندارند از پارکینگ شورای شهر استفاده کنند و یا خبرنگارانی که در ادارات مرکز استان کار اداری و خبری دارند خودروی خود را در نقاط درنظر گرفته شده برای پارکبان ،پارک و مبالغی هم پرداخت کنند و این درحالیت اکثر خبرنگاران آزاد هستند و درآمد ثابت هم ندارند.
نا شناس 21 مرداد 1391
اقاجان خفه كردين اين مردم را با روزخبرنگار و..... اينهمه مشكلات واين همه روز وهفته بس است ديگر
نا شناس 22 مرداد 1391
مجبوری وارد سایت بشوی تا بگی خفه شدیم از روز خبرنگار کسی منتت نکرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.